Najczęściej zadawane pytania:
krok 1: klient wysyła wstępną (niezobowiązującą) rezerwację poprzez formularz na stronie wybranej oferty; w razie pytań lub wątpliwości skontaktujemy się, aby omówić szczegóły;
krok 2: przygotowujemy stosowne dokumenty (kosztorys wyjazdu, umowę-zgłoszenie, warunki umowy, w przypadku obozów kartę kwalifikacyjną) i przesyłamy je drogą elektroniczną;
krok 3: prosimy uważnie zapoznać się z umową-zgłoszeniem i dodatkowymi informacjami – jeśli wszystko się zgadza, prosimy ją wydrukować, wypełnić i podpisać, odesłać do nas (np. zeskanowaną mailem lub faksem) oraz dokonać wpłaty uzgodnionej zaliczki na nasze konto bankowe;
krok 4: najpóźniej na 4 tygodnie przed wyjazdem należy dokonać na nasze konto bankowe wpłaty pozostałej kwoty;
krok 5: najpóźniej na 7 dni przed wyjazdem prześlemy drogą elektroniczną komplet stosownych informacji i dokumentów (np. list ze szkoły potwierdzający przyjęcie na kurs, dane dotyczące transportu, adres rodziny goszczącej itp.).
Jeśli chodzi o wakacyjne obozy językowe dla dzieci i młodzieży (maksymalny wiek to z reguły 18 lat), rezerwacji należy dokonywać znacznie wcześniej, najpóźniej na 3 miesiące przed wyjazdem, gdyż potem może się okazać, że najciekawsze propozycje są już nieosiągalne w terminie, który jest dla nas optymalny. Zagraniczne obozy językowe to bardzo popularny sposób spędzania wakacji w wielu krajach Unii Europejskiej i nie tylko. Zjeżdżają się na nie uczniowie praktycznie ze wszystkich zakątków świata, stąd najbardziej atrakcyjne miejsca są rezerwowane na długo przed rozpoczęciem wakacji. Zdarza się nawet, że w najbardziej renomowanych szkołach miejsc na okres wakacyjny brakuje już w styczniu-lutym, choć niewykluczone, że niektóre oferty będą wciąż dostępne jeszcze nawet w czerwcu.
Chęć otrzymania faktury należy wskazać przy dokonywaniu rezerwacji. Należy również wówczas poinformować nas czy faktura ma być wystawiona na uczestnika imprezy, jego rodzica czy na podmiot gospodarczy (zakład pracy lub własna działalność gospodarcza). W treści faktury standardowo widnieje nazwa – kurs / obóz językowy np. w Londynie, termin wyjazdu oraz imię i nazwisko uczestnika. W przypadku faktury na zakład pracy warto upewnić się w dziale socjalnym czy księgowym czy w treści faktury muszą się znaleźć jakieś inne informacje.
Zgodnie z obowiązującym prawem usługi edukacyjne w zakresie nauki języków obcych są ustawowo zwolnione z podatku VAT, zatem faktura będzie z zerowym VAT-em.
- zakwaterowanie na czas kursu;
- transfer z lotniska do miejsca zakwaterowania;
- opcje fakultatywne (np. wycieczki, dodatkowe lekcje, zajęcia sportowe, kulturalne czy rekreacyjne);
- ubezpieczenie KL, NNW i bagażu;
- transport z Polski do kraju nauki (transport grupowy autokarem lub samolotem lub transport indywidualny – w tym drugim przypadku na życzenie Klienta wyszukujemy najlepsze i najdogodniejsze połączenie lotnicze, biorąc pod uwagę miasto wylotu, miasto przylotu, cenę oraz dostępne linie lotnicze).
Inną opcją jest podróż w towarzystwie polskiego opiekuna i pobyt indywidualny. Wówczas uczestnik kupuje bilety lotnicze na nasze loty grupowe, a opiekun pomaga w dopełnieniu formalności na lotnisku w Polsce i towarzyszy mu podczas przelotu na lotnisko kraju docelowego, gdzie przekazuje go osobie reprezentującej szkołę językową. Na zakończenie pobytu, na lotnisku za granicą szkoła przekazuje ucznia polskiemu opiekunowi, z którym wraca on do kraju.
Kolejną formą zapewnienia dziecku opieki na czas podróży jest wykupienie tzw. usługi assistance (opieka personelu pokładowego) bezpośrednio u linii lotniczych. Usługa ta nie jest oferowana przez tzw. tanie linie lotnicze, natomiast jeśli chodzi o linie tradycyjne jest obowiązkowa dla dzieci do 12 roku życia podróżujących samodzielnie. Dzięki niej w czasie lotu dzieci są cały czas pod opieką linii (obsługi naziemnej, a później personelu pokładowego). W przypadku wykupienia takiej usługi, przy odprawie na lotnisku w Polsce rodzice muszą podpisać specjalny formularz, na którym widnieje m.in. nazwisko osoby, która odbierze dziecko z lotniska docelowego. To nazwisko na 2-3 dni przed odlotem dostajemy ze szkoły zagranicznej i przekazujemy je rodzicom. To ważne, bo tylko i wyłącznie ta osoba może odebrać dziecko od linii lotniczej. Oczywiście może to być też członek rodziny, np. ciocia czy wujek, który „odda” dziecko na lotnisku szkolnemu przedstawicielowi, który będzie towarzyszył mu w trakcie przejazdu na miejsce zakwaterowania.
Zakwaterowanie u rodziny goszczącej stwarza wyjątkową okazję do praktycznego doskonalenia języka obcego, jak również do poznania zwyczajów i stylu życia mieszkańców danego kraju. Należy jednak pamiętać, że ten rodzaj zakwaterowania w obcym kraju będzie się znacznie różnić od życia w swoim własnym domu. Chęć przystosowania się do nowego środowiska, innych zwyczajów i kultury znacznie pomoże w przyśpieszeniu procesu adaptacji.